شوک درمانی برای بیدار کردن عضلات

بدنسازی

نویسنده: آرنولد شوارتزینگر

در دورانی که مسابقه می دادم، یکی از کارهایی که در باشگاه به انجام آن علاقه داشتم، شوک دادن عضلات با چیزی جدید بود. من همیشه خواستار این بودم که هر نوع تمرینی را که احتمال دارد به پیشرفت فیزیک بدنی ام کمک کند، خواه از طریق افزایش سایز عضلات و یا تفکیک آنها، را امتحان کنم.

در انیجا قصد دارم سه تکنیکی را که به صورت هراز گاهی از آنها برای شوکه کردن عضلاتم استفاده می کردم را بیان کنم.


باقی مطلب را در ادامه مطلب بخوانید

ادامه مطلب ...

کراتین چیست؟

کراتین یک ترکیب نیتروژنیک طبیعی است. که در کبد و توسط سه آمینو اسید گلاسین، آرژنین و میتاینین تولید می گردد. سپس بوسیله سیستم گردش خون به عضلات فرستاده می شود. کراتین پس از تبدیل شدن به فسفو کراتین(یا همان کراتین فسفاتcp) در عضلات ذخیره می گردد. پروسه تبدیل کراتین به کراتین فسفات(cp) با کمک آنزیم کراتین کی نیس با چسبیدن به کراتین آن را به فسفات های مملو از انرژی متصل می سازد. هنگامی که کراتین فسفات در عضلات ذخیره گردید تا زمانی که از آن در فعالیت های نیازمند انرژی زیاد و یا انفجاری که از آن به عنوان منبع انرژی رسانی ATP نیز نام برده می شود استفاده نشود در آنجا باقی خواهد ماند.


باقی مطلب را در ادامه مطلب بخوانید

ادامه مطلب ...